Subscribe Newsletter

Email:

Click here Your Ads Here.

Wednesday, October 7, 2009

Mencapai Impian Kebebasan Berkewangan & Bebas Dari Belenggu Kewangan

Kegawatan ekonomi yang melanda kebelakangan ini, banyak menimbulkan masalah kepada rakyat Malaysia. Ramai di antara kita telah pun dibuang kerja. Yang paling menyedihkan, ahli keluarga yang mempunyai tanggungan yang ramai serta mengharapkan kerja makan gaji semata-mata turut menjadi mangsa.

Kilang terpaksa ditutup, ribuan pekerja terpaksa diberhentikan, tenaga pakar mesti dikurangkan, masalah pengangguran semakin meningkat dan pelbagai permasalah lagi yang timbul akibat kegawatan ekonomi yang melanda dunia. Saya tahu, semua ini adalah mimpi ngeri buat anda!

Oleh itu, cuba anda fikirkan... Sekiranya dengan bekerja makan gaji pun sudah tidak dapat membantu anda lagi, dari manakah lagikah anda perlu mendapatkan wang untuk menanggung kehidupan seharian anda & keluarga anda? Bil-bil yang perlu dibayar pada setiap bulan, makan minum harian anda, tanggungan anak-anak untuk ke sekolah... Dari manakah anda ingin mendapatkan wang untuk menanggung mereka semua & juga diri anda sendiri?!

Saya yakin anda cukup bijak untuk memikirkan inisiatif lain tentang bagaimana untuk memperbaiki kembali tahap kewangan anda iaitu dengan memulakan perniagaan anda sendiri! Tetapi, malang sekali, bukan mudah untuk anda membina perniagaan sendiri. Banyak perkara yang perlu dipertimbangkan.

Lagipun, sesebuah empayar perniagaan yang berjaya, tidak mampu dibina dalam masa beberapa hari atau beberapa bulan sahaja. Ia memerlukan kekuatan mental dan fizikal yang cukup tinggi untuk menghadapi semua itu. Tetapi, sekarang, anda sudah cukup 'jatuh' diuji dengan masalah kewangan. Cukup terseksa dengan masalah kehilangan punca pendapatan. Apa lagi yang patut anda lakukan?


HUBUNGI SAYA SEGERA UNTUK MAKLUMAT LANJUT...

0 comments:

 
Copyright 2009 Blog Usahawan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan