Subscribe Newsletter

Email:

Click here Your Ads Here.

Thursday, October 8, 2009

Kenapa MLM?


Suatu hari, Oprah Winfrey menanyakan billionair hartanah Donald Trump, “Jika anda menjadi bankrap lagi, apa yang akan anda lakukan?” Donald menjawab ringkas, “Saya akan memulakan perniagaan MLM.” Tentu ada sebab mengapa seorang billionair yang telah lama berniaga berkata begitu. Mengapa beliau lebih memilih MLM berbanding perniagaan lain?

Sesuatu yang amat menarik untuk difikirkan.

Mengikut kajian Universiti Yale selama 30 tahun, hanya ada 5 orang sahaja yang mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh dalam setiap 100 orang. Hanya 5 % sahaja. Dan kebenarannya ada di sekeliling kita, di depan mata kita setiap hari.

Selama 30 tahun universiti tersebut membuat kajian terhadap 100 orang pemuda yang berumur 25 tahun. Mereka baru mula bekerja dan sehinggalah mereka berumur 55 tahun, inilah keputusannya :

1 orang - Sangat kaya

4 orang - Ekonomi berdikari

5 orang - Masih bekerja

27 orang - Mati

63 orang - Bangkai bernyawa

Pada setiap 100 orang hanya ada satu orang yang sangat kaya dan 4 orang yang berdikari dari segi ekonomi (financially free). Lihat sekeliling anda, bukankah benar kajian itu? Jadi, di mana kedudukan anda berdasarkan kajian tersebut? Tidak cukupkah kemudahan dan peluang yang tersedia disekeliling anda. Jawapannya hanya satu iaitu sama ada mahu atau tidak. Itu saja

0 comments:

 
Copyright 2009 Blog Usahawan. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan